TS User CAL : Do I need to attach it to AD users ?

2 réponses
Xavier
Hi,

I just purchased 15 user CALs, for my Win2003 TS Server. I did all
recommended (install, activation, etc ...) But in TS licensing MMC, my CALs
appear as 'available'. In 'issued', it seems that none was assigned.

Do I have to link the 15 licences to the 15 users who use Terminal services ?

Please help me

Thx a lot

2 réponses

Richard M.
"Xavier"
Hi,

I just purchased 15 user CALs, for my Win2003 TS Server. I did all
recommended (install, activation, etc ...) But in TS licensing MMC, my
CALs

appear as 'available'. In 'issued', it seems that none was assigned.

Do I have to link the 15 licences to the 15 users who use Terminal
services ?

Please help me

Thx a lot

D'abord, c'est un groupe francophone.
Ensuite, c'est un bug connu de Windows 2003 : en mode licence par
utilisateur, les licences ne sont pas décrémentés dans le serveur de licence
TS.

--Richard.

Xavier
Salut !

oups, desole, je n'avais pas fait attention que ce group etait francophone
... autant pour moi !

Merci beaucoup de l'info et tout cas Richard !

"Richard M." wrote:

"Xavier"
Hi,

I just purchased 15 user CALs, for my Win2003 TS Server. I did all
recommended (install, activation, etc ...) But in TS licensing MMC, my
CALs

appear as 'available'. In 'issued', it seems that none was assigned.

Do I have to link the 15 licences to the 15 users who use Terminal
services ?

Please help me

Thx a lot

D'abord, c'est un groupe francophone.
Ensuite, c'est un bug connu de Windows 2003 : en mode licence par
utilisateur, les licences ne sont pas décrémentés dans le serveur de licence
TS.

--Richard.